2008. augusztus 3., vasárnap

Ana es Linds

Egesz uton hazafele, azon gondolkodam, mit fogok csinalni a vonaton, halott iPoddal, olvasnivalo nelkul, arra a 18 orara amig eljutok Marosvasarhelyrol Kolozsvarosba. Az ut elso fele kellemes rohecselessel telt, nehany felszigetes aradi, ismerosnek hala, viszont atszalltam Szekelykocsardon es egy enyhen szellos (ertsd: ki volt nyitva a vonatajto es levitte a huzat mindenki fejet) kocsiban alldogaltam merengve azon, h mitol van sotet delutan 5kor es miert valtozott vadvizi evezesse az utazas mire radobbentem: Itt biz' VIHAR van. Ebben a pillanatban igen kellemetlenne valt az ajtoban valo alldogalas, epp visszahuzodni keszultem mikor megszolitott egy hozzavetoleg velem egykoru uriember, hogy: "wsdfh2@@$@$65oufdvnsd.bme']]w??" Szoltam neki(angolul, valamiert kulfoldinek tunt), hogy az utolso szot nem ertettem teljesen tisztan, mire lassan tagoltan mekkerdezte, hogy mikor erunk a kincses varosba. Ezutan kiderult, hogy Linds-nek hivjak es Birminghamben tanul, es mikor odaultem hozzajuk az is vilagossa valt, hogy az angol csajok edesek es aranyosak (tovabbi jo tulajdonsagok kesobb) valamint van koztuk Ana nevu. Erdekes beszelgetes kovetkezett, meltattak Romaniat (most az egyszer nagybetuvel), kulon kiemeltek a termeszeti szepsegeket es a rendkivul olcso sort (hozzatennem, hogy azt hittek hogy nalunk minden sor 5 es 7 lej kozott van, mert segesvaron annyiert ittak, mikor szoltam, hogy van 3er is a Corvinusban Harghita akkor nagyotneztek:D - ez itt a reklam helye volt, HARGHITA reklam termeszetesen:D:P:P), mert naluk egy sor 18-20 lejnek megfelelo fontba kerul:O . Eldumalgattunk mindenfelerol, Linds uzletkotest, kapcsolatteremtest tanul, Ana pedig tortenelmet, termeszetesen emiatt hozza sokkal kozelebb kerultem. A londoni lakasarak 250.000 font korul vannak, a lanyok romantikusak, VAN olyan angol, akit nem erdekel a labdarugas, Ana szereti a James Bond sorozatot, Linds meg Keira Knightley-t. Megerkeztunk Kolozsvarra es megdobbenve tapasztaltam, beszelgetes hatasara az o szemukkel kezdtem nezni a varost. Teljesen egyetertettem azzal, hogy az allomas katasztrofa, az epuletek gyonyoruek, de undorito a sok cigany koldus, hogy SOK a luxusauto, de szarak az utak, es NEM Londonhoz kepest, hanem magunkhoz kepest. Mi a feneert vagyunk igenytelenek? Tenyleg azt hisszuk, hogy "nemszamitazacigicsikkazutcakozepen", vagy csak lustak vagyunk felvenni? Nem azert vagyunk balkaniak, mert itt szulettunk es nem azert mert a korulottunk levok azok, hanem azert, mert azt mondjuk, hogy: "ugyanma mas is eldobja...". Ez alapjaban veve egy optimista bejegyzes kell legyen, szoval nem folytatom, de tessek elgondolkozni a szemeten, az utcan a kuka melle dobott muanyaguvegen, a koszos autokon, a kedvetlen embereken, a Diesel-ben is keregeto koldusokon de legfokepp a SAJAT hozzaallasunkon...
Leszalltunk a vonatrol, elkisertem oket a panzioig ahol laktak, megegyeztunk, hogy kesobb talalkozunk, iszunk valamit stb. Az esti "iszas" egesz jol sikerult, kiderult, hogy az angol sracok nem kulonosebben birjak a piat faradtan, a csajok annal inkabb. Annak rendje es modja szerint megittuk a sorunket, kiprobaltak a Hargitat, es azt mondtak, hogy a romaniai sorok kozul az a LEGJOBB, jobban szerettek a BECKS-nel, tehat barki aki eddig szidta az IZLESEMET, vagy a HARGITAT, gyorsan-gyorsan szalljon magaba. Nah most, hogy az arulokat elrendeztuk, folytassuk ezt a mar-mar "haboruESbeke" tipusu bejegyzest. Az orok vitatema az angliai szoros nokrol ismet felmerult, de vitaztunk buzikrol, autokrol, mignem mondtak egy erdekeset. Angliaban (es MOST tessek KAPASZKODNI) divat (nebazmarmeg) a FIUKNAK (nem hiszem el) CSAJ BECENEVEKET ADNI. Linds kozolte, hogy neki is van (hatrabb huztam a szeket), megpedig nagyon cuki nev (meg hatrebb huztam a szeket), megpedig az h Princess (namostaztanQRVAhatra huztam a szeket es kertem meg egy sort) ami (nemeteseknek mondom:P) Hercegnot jelent. A meglepo a dologban az hogy Linds a vilag (immar kissebb) "nembuzi" felehez tartozik, minden ketseget kizaroan. Barokkos (Vitrays) kormondataim utan a KERDESEM a kov.: Ep hormonrendszerrel rendelkezo uriember hogy a turoba viseli el, ha Hercegnonek szolitjak???!?!!?!?!?!!!!??!!!!!!?!!!!?!!!????!!!!!!??????????????????
Beszelgettunk Anaval torirol, erdekeseket mondott, inkabb kerdezett, a velemenyem tovabbra sem valtozott, elek-halok az okos nokert, ez van tennek ellene de nem lehet... PONT. Buszke vagyok arra, hogy olyan barataim vannak, akik tudnak, sokat es sokrol, de biztos vagyok benne (sajnos), hogy rengeteg ember nem hallott Nagy Imrerol (erdeklodoknek, informacioikat felfrissitoknek: http://hu.wikipedia.org/wiki/Nagy_Imre), Ana viszont tudott egyet s mast, 20. szazadbol es tortenelembol (Magyarorszagebol, Erdelyebol), amivel elegendo mennyisegu jopontot szerzett, kapcsolatunk megszilarditasahoz, majd egy nagyon rovid bulizasnak alcazott nembulizas kovetett, majd mindenki hazament lefekudni, stb.
A masnaprol annyit, hogy a bulizas egeszen jo volt, az angol sracok pedig eberen sem birjak a piat nagyon gyorsan kiutik magukat:D, a csajok viszont nyugodtan ledontenek 5 sort es utana batrak lesznek:).
Eleg erdekes 2 es fel nap volt, nagyon sokmindent atgondoltam ezalatt, pl. nemtudok angolul, legfokepp nem britisul, meg hogy milyen az elet Angliaban, ha ket 20 eves, elmegy 1 honapra Europa-korutra, bejarjak Bulgariat, Erdelyt, Magyarorszagot, Szlovakiat stb. es ez nem jelent kulonosebb anyagi megterhelest szamukra, bar hozzavetoleges szamitasaim szerint, 900 euro CSAK a szallas, tovabbi1000 az utikoltseg, es legalabb 600-1000 euro kaja(napi ketszeri etkezes!!!), emlekekrol, extrakrol szo se essek, de ez mar 2600-3000 euro FEJENKENT.
Eszembe jutott meg az is, hogy dejo, hogy vannak olyan fiatalok, akik NEM Spanyolorszagba mennek napozni, vagy Tuneziaba tevet etetni, hanem megnezik Europa keleti felet, mert latnivalo akad boven, plane Erdelyben (es ez MOST kedves Eszter es kedves Kati, NEM LOKALPATRIOTIZMUS, amivel vadolni fogtok miutan elolvastatok a bejegyzest:P, hanem a szintiszta realitas). Kis cinizmussal (merthat az kell), azt is erdekes lenne vegiggondolni, hany olyan erdelyit ismertek, aki csak 1 HETES turan vegigjarta a jarnivalokat, vegignezte a neznivalokat? Tenyleg csak penzkerdes lenne...?

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem megterhelő nekük, hiszen egyszerű nyárimunkával megkeresik a napi 100-150 fontot kb.
Azért sem megterhelő, mert az ottani árakhoz viszonyitva úgy tünik itt pennykért élnek. Hiszen ott egy csapolt Guiness 4-6 font, egy közepesebb helyen, itt meg a Guiness is csak 2font!
Ugyanakkor valamilyenféle kultúrsznobság lett mastanában keleteurópa ezen részén nyaralni:)
Pesti barátaim mesélik, hogy sok ír és brit jár "ivóshétvégére" Pestre. Hiszen a 40 fontos (jovet-menet) repjegyez (Wizz-air) siman kikeresik egy félnap alatt... amúgy ha én Angliában élnék én is menekülnék onnan, kimondottan távolságtartóak OTT az emberek... 1-2 sör után lehet esetleg beszélni velük...