2013. december 5., csütörtök

A nyelv műve (vissza?) lő..

De kit kedves? - Ne aggódj, vagyok olyan ,,rendes'', - hogy nyelvi sznobizmusom dacára - majd' bárkivel csacsogni leülök egy lócára. - Vádolsz engem, s záporoz szavad, - De elámítana téged a lomha gondolat, ha utolérne, de nem tud mer' szaladsz: - Nem érdekel a hogy, értsd meg.  Csak az hogy mit mondasz. - Szép igékkel dicsérsz, hízelegsz, s legyezed énem - de közben feddsz is. ,,Miért kell szinonima-orgiában élnem?'' - Nem érted, hogy enélkül nekem kéne félnem. - A súlyos szó-palást és mondat-korona alatt - Pőre a király, s ez a titok emel frázis-falat. - Elmondom Neked most egy példával, - miért nem kell előhozakodnod a témával.
Vegyük a rajzot. Ugye azt szereted? - Mostanában gyakrabban nyitod ki a szelepet, -  ahonnan forma, szín, vonás ömlik a papírra - Gondolatot sem pazarolva radírra. - Kifejezed magadnak, amit gondolsz, érzel, mozgat, ami kecsegtet a sírással - Látod kedves? Pont így vagyok én az írással. -  S ha én nem szégyellem magam, mert egy vonalat sem tudok meghúzni egyenesen - miért pironkodsz Te, ha barokkos körmondat nem jön ki szellemesen?
Tény hogy nem hiszek butaságban, számban nincsen holmi ,,deviszont'', - még ha fehér szárazból fogyasztok is egy demizsont, de nem mondtam még senkinek soha: - ,,nem vagy te virtuóz, inkább csak ostoba''. -  Nem veszekedtem soha a kifejezésen, mert az csak a szép csomagolás - Olyan, mint a cowboyoknak a vájldveszten a lovagolás. - Jó ha van, de ha a tettek hibádznak mit sem ér - legjobb lesz, ha eladom egy kósza, lyukas garasér'.
Hogy a kellemes részekre is válaszoljak, persze - nyelvileg a csóknál jobb, mi is lehetne? - Mindazonáltal szép hölgy, az a firkás helyzet -  (férfiként nem mehetek szótlan el e mellett) - Van ami csóknál is jobb, tudok is egy párat.., - de nem mutatom, mert este van, késő s bánat, - lesz ha nem fogsz tudni pihenni, magamra veszem - s bár,  a tudat, hogy emiatt forgolódsz nem fogja elvenni eszem, - mégis kicsit haragudnék a ,,beste dalnokra'' -  hogy nedves ágyneműben hagylak Magadra - Ki tudja? A végén még megfázol Csacsinszka..- Ki fog akkor rámnevetni kacsintva? :D
       

Nincsenek megjegyzések: